Działania w field marketingu

Bardzo często stosowanym przez wiele firm narzędziem, które służy do komunikowania się bezpośredniego z klientami oraz udzielania odpowiedzi na zadawane przez nich pytania jest właśnie field marketing. Dzięki tego typu narzędziu można zarządzać odpowiednio produktem, kreować jego wizerunek oraz kształtować opinię publiczną na jego temat. Im prezentacja jest bowiem lepiej przeprowadzona, tym lepszych efektów można się spodziewać. O tym jednak decyzje finalny konsument.

Firmy, które zajmują się tą formą promocji przede wszystkim posiadają pewną sieć pracowniczą, która działa w terenie. Jest to jeden z najlepszych kanałów komunikacji z grupą targetową, czyli docelową. Zespół, który promuje dany produkt, jednocześnie bardzo dobrze go zna, dlatego jest jednym z najlepszych źródeł informacji o produkcie, a więc jednocześnie dobrym sposobem marketingowego działania.

Field marketing jest pewnym sposobem na wiele różnych aranżacji. Wykorzystuje się w nim POSM marketing, jak również bada potrzeby na rynku oraz danej grupy docelowej. W tym sposobie oddziaływania na klientów stosuje się także techniki, które wiążą się z tajemniczymi klientami, store checking, ale także liczne degustacje, które prowadzą hostessy o atrakcyjnym wyglądzie w firmowych strojach. Jeszcze do innych metod należy sampling, czyli rozdawanie próbek danego produktu, również animacje sprzedaży http://cursor.pl/oferta/sales-marketing-services/event-marketing/, czyli tworzenie pewnego rodzaju widowiska na temat danego towaru, jak również merchandising.

Jeżeli chodzi o field marketing, wykorzystuje w swoim działaniu również tajemniczych klientów, czyli z angielskiego mystery shopper. Jest to pewna stosowana często metoda, która polega na otrzymaniu informacji bezpośrednio w punkcie sprzedaży na temat danego produktu. Można bowiem dowiedzieć się, jak dany produkt jest zaprezentowany oraz w jaki sposób jest on polecany klientom bezpośrednio od sprzedawcy. Osoby, które pragną prowadzić swoją karierę w takich charakterze, powinny odbyć właściwe przeszkolenie w tym zakresie muszą posiadać umiejętność wejścia w skórę klienta oraz dokonać dokładnej i rzetelnej weryfikacji punktu. Sprawdzają oni stan danej ekspozycji towaru, sposób jego polecania, również argumenty oraz ich jakość, które są wykorzystywane podczas rekomendacji. Tego typu akcja często stanowi pewne wsparcie dla działania programu lojalnościowego lub innej promocji sprzedaży, którą kieruje się do klientów finalnych oraz do pozostałych środków i kanałów dystrybucji produktu. Takie działanie pozwala zdobyć cenne informacje do dalszych akcji promocyjnych.