Jak wygląda pełna integracja procesów oraz systemów informatycznych z zastosowaniem e-fullfillment?

Wspomniane wyżej pojęcie wiąże się nie tylko z samą obsługą wysyłek, ich kompletowaniem i wystawianiem dokumentów. E-fullfillment ma także związek z wieloma narzędziami elektronicznymi, które spełniają bardzo wysoką rolę w całym procesie realizowania zamówień.
Wiele definicji tego właśnie pojęcia podkreśla, że jest to pewne elektroniczne wsparcie dla realizowania zamówień. Można więc stwierdzić, że tyczy się to dostarczania odpowiednich informacji klientom orz ułatwienie im zrealizowania zamówienia z wykorzystaniem odpowiednich elektronicznych narzędzi. Są to także pewne elementy elektronicznego biznesu, które dotyczą informacyjnej integracji procesów, które wspomagają obsługę klientów finalnych, czyli zarządzanie zamówieniami, zautomatyzowanie kompletacji oraz śledzenie wykonanych przesyłek. E-fullfillment jest również procesem obejmującym działania od otrzymania zamówienia do dostarczenia ich ostatecznym odbiorcom. Ponadto zajmuje się także obsługą informatyczną i komunikacyjną całego procesu realizowania zamówień.
Istnieje wiele narzędzi, które wykorzystuje się podczas obsługi klienta. Są one pomocne zarówno w strefie bezpośredniego kontaktu klienta i sprzedawcy, ale także w obszarze wewnętrznym, związanym ze składaniem zamówień. Warto również zaznaczyć, że e-fullfillment rozróżnia się na front office oraz back office. Widać to szczególnie dobrze na przykładzie sklepów internetowych.
Takie rozwiązanie jest bardzo pomocne wszystkim firmom, które prowadzą sprzedaż internetową. Mogą one korzystać z różnych oprogramowań komputerowych, dzięki którym cały przepływ informacji zostaje zautomatyzowany i dzięki temu jest sprawniejszy i bardziej efektywny. Ponadto koszty takiego rozwiązania są zdecydowanie niższe niż zatrudnianie nowego pracownika oraz wynajem powierzchni magazynowej. Warto więc przemyśleć właśnie taka propozycję, przekalkulować koszty. Z pewnością przełoży się to na cały czas, który należy przeznaczyć na dokonywanie komplementacji zamówień, ich obsługę pod względem tworzenia dokumentacji, a także koszty związane z wysyłką i zamawianiem kuriera.