Kiedy wykorzystać samplingi?

Bardzo często firmy decydują się na wykorzystanie różnych technik oraz metod sprzedażowych, aby zwiększyć swoje wyniki sprzedażowe oraz finansowe. Takie działania przypominają również o obecności produktu na rynku, ukazują jego właściwości, dzięki czemu istnieje większa szansa na to, że klient sięgnie właśnie po wskazany towar. Bardzo często wykorzystuje się tak zwane samplingi, czyli próbki produktów, które są rozdawane klientom. Mogą oni dzięki temu spróbować ich, zastosować, w zależności od tego, jakiego produktu próbka dotyczy. Odpowiednia dbałość o opakowanie, jak również o efekt wizualny produktu jest istotna, jeżeli pragnie się przekonać odbiorców właśnie do swojej marki.  Trzeba jednak pamiętać, że produkt ma swój cykl życia. Nie w każdym momencie należy przedsięwziąć właśnie takie działania. W kilku jednak można skorzystać z tej możliwości, ponieważ niesie ze sobą wymierne korzyści. Niewielka inwestycja może się wrócić z nawiązką i zadowolić cały zespół pracujący na taki sukces, jak również zatrzymać klientów na zdecydowanie dłużej, niż tylko na jeden zakup. Najczęściej próbki rozdaje się w momencie, gdy wypuszcza się nowy produkt. Również do takiej sytuacji dochodzi, kiedy dana ofert jest poszerzana, czy zmienia się jej dotychczasowe parametry, Wtedy również warto zapoznać konsumentów z nowymi właściwościami produktu. Samplingi sprawdzą się również w innych sytuacjach, w których taka akcja może być szczególnie opłacalna. Trzeba również pamiętać, że takie działania najczęściej są wymuszane przez rynek, ponieważ to potrzeby i oczekiwania klientów dyktują właściwości danego produktu. Warto zaproponować odbiorcom próbki, kiedy uzyskuje się bardzo wysoki poziom, jeżeli chodzi o deklarowane użytkowanie przez odbiorców, lecz jednocześnie dochodzi do spadku wyników sprzedażowych. Inną sytuacją, w której najlepiej sprawdzi się ta technika, jest również moment, w którym marka posiada bardzo niskie nasycenie rynku, lecz jednocześnie bardzo dużą świadomość swojego działania i oferty. Trzecia sytuacja dotyczy niskiego nasycenia rynku danym towarem przy jednocześnie wysokim poziomie penetrowania segmentów rynkowych. Samplingi stanowią bardzo dobrą informację również o tym, jak klient reaguje na produkt, na jego smak, również zapach, czy nie ma trudności z jego użytkowaniem. Warto także poznać słowa, których używają klienci, kiedy opisują ten produkt. Wszystkie te informacje to bardzo ważne wiadomości, które mogą wykorzystać sprzedawcy w całej marketingowej komunikacji.

Samplingi http://cursor.pl/oferta/sales-marketing-services/event-marketing/