Wykorzystanie łańcucha bloków w branży finansowej i energetycznej

Potencjał technologii, która jest wykorzystywana w kryptowalutach jako pierwsza odkryła branża finansowa. Mowa tutaj oczywiście o systemie, którym jest blockchain. Po roku 2014 rynek zaczęły oblegać liczne startupy, które zajmują się rozwijaniem kryptowalut, które opierają się właśnie na powyższym systemie. Zaczyna on powoli rewolucjonizować świat finansów, chociażby właśnie dlatego powstała już nowa branża, którą nazywa się FinTech. Jest ona połączeniem finansów oraz technologii. W branży ubezpieczeniowej natomiast pojawiły się systemy Insurance Tech. Również tradycyjna branża finansowa dużo korzysta na systemie, którym jest blockchain. W roku 2015 zostało powołane specjale konsorcjum banków oraz firm typu FinTech. Ich głównym celem jest dalsze rozwijanie łańcucha. Należą do niego chociażby takie firmy i instytucje, jak Citi, Morgan Stanley, Barclays, Goldman Sachs, ING oraz Bank of America. W 2016 roku doszło do ogłoszenia przez jedną z tych firm, a konkretniej przez Citi, że wypracowała ona swoją kryptowalutę o nazwie Citicoin. Kolejną branżą, która doceniła blockchain jest branża energetyczna. Dzięki omawianej technologii okazało możliwym rozliczanie transakcji typu kupno- sprzedaż dotyczących energii między poszczególnymi producentami. Chodzi tutaj głównie o producentów małej skali, czyli np. gospodarstwa domowe. Rozliczają się one dzięki temu ze swoimi klientami, którzy w tym momencie mogą oznaczać nawet samochody elektryczne. Światowej klasy firmy, które inwestują w magazynowanie energii słonecznej i jej dystrybucję również rozliczają swoje transakcje w oparciu o system bloków. Są to tylko pojedyncze, przykładowe rozwiązania, które są już stosowane w naszym świecie. Być może przeciętny Kowalski nawet nie zdaje sobie z tego sprawy. System ten ma nadal wciąż niewykorzystany ogromny potencjał, którego rozwinięcie może przyczynić się do zrewolucjonizowania wielu branż gospodarki, a co za tym idzie- wprowadzenie wielu ułatwień również dla odbiorców oferowanych produktów i usług.